20 Eylül 2011 Salı

Tatlı Telaşlarım :)


Son birkaç gündür hiç durmadan koşturuyorum. Sanırım ağrımayan kasım yok :) Malum okullar açıldı. Geçen hafta kıyafetler bu hafta okula, servise, kırtasiyeye koşturmacalar... Tabi ki defter kaplama partim :) Birde tüm bunların arasına hafta sonu bağ bozumu eklendi.

Eşimde kendi şarabımızı yapma konusunda bu güne kadar çok yol aldık :) Geçen haftaki mimde de bahsetmiştim kendimize ait ufak bir bağ hayalimiz var. Ama bağımız yok diye şarap yapmayacak değiliz :) Ankara'da yaşadığımız için bu konuda şanslıyız. Evimize 1-1,5 saat uzaklıkta olan Kalecik'de yetişen dünyaca ünlü "Kalecik Karası" üzümlerini toplayabildiğimiz bir bağ var. Bağın sahibi üzümleri bizim gibi hobiciler için yetiştiriyor. Zamanı gelince de oraya gidip kendi üzümümüzü topluyoruz.

Bu sene havaların geç ısınmasından ve 2 kere dolu yağmasından dolayı gittiğimizde gördüğümüz manzara bizi biraz üzdü. Bu sene ne yazık ki mahsuller hava şartlarından kötü etkilenmiş. Ama neşemizi kaçırmadık ve çocuklarla beraber çok eğlenceli ve biraz yorucu bir bağ bozumu yaptık. 160 kilo kalecik karası bu seneki mahsulümüz. Tabi bağ sahibinin bizler için yetiştirdiği hormonsuz, ilaçsız, hatta sadece yağmur suyuyla sulanan nefis domatesleri, kavunları da topladık. Eee gelmişken bademimizi, pekmezimizi, turşumuzu da alalım derken arabada bize yer kalmadı :) Dönüş yolunda herkesin ayağının altı kucağı doluydu :))

Pazar günü ise yine ailecek oturduk sabah erkenden balkona, başladık üzümleri sıkmaya :) 160 kilo tabi, bütün günümüzü aldı. Ama ailecek ufacık bir mekanda televizyon, bilgisayar, telefon vs. olmadan sadece sohbet ederek ve gülerek geçirdiğimiz üzümlerden dolayı yapış yapış olduğumuz, çok yorulduğumuz ama müthiş eğlendiğimiz, nefis bir gündü :)))

Şimdi şaraplarımız yavaş yavaş olmaya başlayacak, bu uzun bir yolculuk. Ve blogumda yeni bir sayfa açıp size şarap hakkında her bilgiyi aktarmaya çalışacağım.

Bu eğlenceli bağ bozumu resimlerimizi ve bu sene biri liseye, diğeri de 3. sınıfa başlayan oğullarımın resimlerini sizlerle paylaşmak istedim :) Buyrun .... 


Kalecik Karası

 Oğullarım gerçekten çok yardımcıydılar :)


Sevgilim, Eşim :)

Onlar topladı ben yedim :)))


Oğul babayı geçerse :)))


Vee okula başlayan çocuklarım :)

Sevgilerle...



8 yorum:

derya dedi ki...

Oyyy maşallah yakışıklı gençlere üzümün mis gibi kokusu geldi sanki
emeğinize sağlık öpüyorum.

sevda dedi ki...

maşallah canım.ikisinne okul hayatlarında başarılar diliyorum.dilerim en iyi yerlere gelirler .bu arada siyah üzümde çok güzel görüünyor.size afiyet olsun canım.sevgiler.

NeSLiNaMe dedi ki...

Aman Allahim simdi ne kadar lezzetlidir o üzümler varyaaa offf offff canim cekti... :) Ogullarina okul hayatinda basarilar dilerim... Mutlulugunuz daim olsun insallah...

Hayatın Tatları dedi ki...

CANIM SİZE ÇOK ÇOK KOLAY GELSİN AMA ÇOK KEYİFLİ OLSA GEREK :) OĞLUNA NE YEDİRDİN NE İÇİRDİN MAŞALLAH NE BOY ÖYLE. İNŞALLAH BENİM OĞLUMDA BOYLU POSLU OLUR

çeşnici Handan dedi ki...

Ne güzel bir uğraş olmuş kolaylıklar dilerim. Oğullarına yen eğitim yılında başarılar dilerim sevgilerimle.

pembe kekik dedi ki...

Öncelikle oğullarına yeni eğitim yıllarında başarılar dilerim.Ankara'da Kavaklıdere'nin bağ bozumuna gitmiştim.Çok güzeldi.Elazığ'ın Öküzgözü üzümlerinden ve kendi yetiştirdikleri
kalecik karasından yemiştik.Bu arada www.mutfakgazetesi.com'da ayın dosyasında şarap yapımı ile ilgili güzel bir yazı var.Bir ara okumuştum.
Sevgiler:)

sare dedi ki...

Merhaba, bu tatlı teleş fotoğraflarınıza bayıldım.
Sevdiklerinizle mutlu günlerde tüketin.
Yeni sayfanıza henüz bakmadım ama yeni şeyler denemeyi seviyorum.
Sevgiler.

Ufuk dedi ki...

Merhabalar Hülya, ben de blogunu yeni incelemeye başladım.saraptaki gayretlerimizi çok takdir ediyorum ama en önemlisi hayatı ne kadar eğlenceli hale getirebildigini.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...