11 Ocak 2012 Çarşamba

Sıcak Şarap

Herkese merhaba...

Pazartesi gününden beri yağan kar sonucu Ankara bembeyaz. Dün bütün gün hiç durmadan yağdı. Bende akşam bir sıcak şarap yapayım dedim, bu beyaz güzelliğe yakışır :)

Bu günlük diyet yemeklere ara verip sizlere soğuk kış günlerinin içleri sıcacık ısıtan bu içeceğinin tarifini veriyorum.


Malzemeler (4 Kişilik)

1 büyük şişe kırmızı şarap (70 cl)
1, 5 portakal ( 1 tanesi bütün, yarım olanı da ikiye bölün)
8 adet karanfil (bütün portakala saplanacaklar)
Yarım limon
1 elmanın kabuğu
3 yemek kaşığı toz şeker
2 adet çubuk tarçın
25 gr kuru üzüm


Bir tencerenin içine üzerine karanfilleri sapladığınız portakalları, dilimlediğiniz yarım portakalı, yarım limonu, elma kabuğu, şarap, şeker, tarçın ve üzüm tanelerini koyun. Dilerseniz 4-5 adet tane karabiberde ekleyebilirsiniz. Ben karabiber alerjim olduğu için koymadım ama siz seviyorsanız deneyebilirsiniz.


 
Tüm malzemeleri koyduğunuz tencereyi ocağa alıyoruz. Orta ateşte ısınmaya bırakıyoruz. Bu sırada bir kaşık yardımıyla şekerin erimesi için ara sıra karıştırıyoruz. 

Sıcak şarap yapımının en önemli noktası asla kaynatmamak! Eğer şarabı kaynatırsanız alkolü uçar gider.

Orta ateşte ısınan şarabımızı en ufak ocağa en düşük ateşe alıyoruz. 20 dakika boyunca tatlar birbirine geçene kadar ocakta tutmaya devam ediyoruz.

20 dakika sonunda sıcak şarabımızın altını kapatıp, ısıya dayanıklı bir bardakta servis edebilirsiniz.

İçinizi ısıtması dileğiyle...

3 yorum:

pembe kekik dedi ki...

Tarçın,karanfil,elma kabuğu,portakal kabuğu çok değişik bir tarif.Paylaşım için teşekkürler.Ellerine sağlık.

derya dedi ki...

Canım hiç şarap içmedim aslında aşı
rı kansızım iç diyorlar:))Ellerine
sağlık öpüyorum.

sevda dedi ki...

alkol kullanmıyorum ama çok ilginç geldi bana canım.ellerine sağlık.sevgiler.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...