2 Ocak 2012 Pazartesi

Yeni Yıl, Yeni Biz!


Yeni yılın ilk postundan herkese merhaba....

Yeni bir yıla yepyeni umutlarla başlıyoruz. Hepimizin içinde dilekler, istekler... Umarım tüm dilekleriniz gerçek olur!

Aralık ayı boyunca sizlere hep yeni yıl yemekleri anlattım durdum. Ama yeni yıl geldi, yılbaşı gecesi bitti! Umarım hepiniz çok eğlenmişsinizdir. Eminim hepiniz nefis sofralarda, harika yemekler yemişsinizdir :) Ama yeni yılla beraber, bu ay, sizlere yine farklı bir alan üzerinden tarifler vermeyi planlıyorum. Yeni konumuz "Diyet Yemekleri"

Kasımın sonundan beri hayatımda değişiklikler yapmaya karar verdim. Uzun bir süredir bazı dış etkenlerinde etkisiyle oldukça kilo aldım ve bu beni üzüyordu. Aralık ayının ilk haftası itibariyle de hem diyete hem spora başladım. Bir ay içinde aldığım sonuçlar beni daha da şevklendirdi. Uzunca bir süre devam edecek bu yolculuğun bir kısmını da sizlerle geçirmek istiyorum. Eminim aranızda benim gibi diyet yapan yada yapmak isteyen birileri vardır. Başlamak için bu günden iyisini bulamazsınız. Hem pazartesi, hem yılın ilk ayı, hemde yılın başı :)))))

Hazır mıyız kızlarrrrrr!!!! :)))

Öncelikle sizlere ilk tavsiyem imkanınız varsa bir diyetisyene başvurmanız. Bunun için bence her seans için yüzlerce lira ödemenize gerek yok. Ben bir hastanenin diyetisyenine başvurdum ve gayet memnun kaldım. Para verince daha çok kilo verilmiyor bana inanın :)) Mühim olan çoluğa çocuğa yapılan o tatlıları hüpletmeden, kendi diyetinize uygun beslenmek.

Çok iyi biliyorum ki diyet yapmak bazen gerçekten insanı çok zorluyor. Bu konuda en iyi teşvik sonuçları görmek. Kilo verdiğinizi, kıyafetlerin bollaştığını görmek insanı ciddi şekilde motive ediyor. Bunun için de en iyi yardımcı spor!

Ben spor konusunda hayatımda hiç istikrarlı olamadım. Ara ara yaptım bıraktım, bir heves başlayıp, sıkıldım :)) Ama tabi ki kilo verme sürecinde ne kadar önemli olduğunu biliyorum. Bu sefer bu konuda kendime dürüst olup bir yol aramaya karar verdim. İnsan kendini bilir ya, ben bu gün yürüyüşe çıksam yarın üşenirim. En iyisi işi baştan sıkı tutmak dedim! Spor salonları deseniz ateş pahası! Ufak bir araştırma sonunda kendime müthiş bir yer keşfettim.

B-Fit hem spor yapmak, hem çok para harcamamak, hem de sosyal bir ortam içinde bulunmak isteyenler için bire bir! Bu keşfettiğim yer ufak bir salon. İçinde vücudun farklı bölgelerini çalıştıran spor aletleri var. Aynı zamanda antrenörler eşliğinde yine vücudunuzun farklı yerlerini çalıştıran hareketler de yapıyorsunuz. Hem makineler hem antrenörler bir uyum içinde ihtiyacınız doğrultusunda sizi çalıştırıyor. Haftanın 6 günü, her gün yarım saat orada spor yapabiliyorsunuz. 

Ayrıca bu salon sadece kadınlara hizmet veriyor. Kadın kadına spor yapmak ise gerçekten çok eğlenceli oluyor. Spordan sonra çaylar, kahveler :)) Hoş sohbetler, neşeli organizasyonlar, ve dahası... Spor yapmanın ötesinde yepyeni insanlar tanıyıp, yeni bir sosyal çevreye giriyor ve çok hoş paylaşımlarda bulunabiliyorsunuz.

Diyeceksiniz ki, eee... şimdi bu salon çok pahalıdır. İşte en güzel yeri de bu :) Üyelik ücretleri gerçekten çok uygun! Üstelik sıkı çalışıp kilo verenlere hediye olarak ücretsiz 1 ay üyelik veriyorlar mesela :) Hem spor yapıp, hem de eğlenebileceğiniz bu mekandan vaz geçemiyorsunuz ve bu diyet için harika bir yoldaş oluyor!

Benim gibi spordan hiç hoşlanmayan bir insan bile bir gün bile aksatmadan koşa koşa gidebiliyorsa, emin olun işe yarıyordur :)

Şimdi diyeceksiniz ki bu kadar anlattın ama herkes senin yakınında mı yaşıyor da oraya gitsin? Bu B-fit dediğim kuruluş Türkiye'nin neredeyse her yerinde var. Hatta büyük şehirlerde neredeyse her semtte!! Beni takip edenler iyi bilir reklam olaylarına hiç girmem, bu yazımında amacı onların reklamını yapmak değil, sadece benim gerçekten çok fayda gördüğüm bu işten sizlerin de fayda görmesini istemem. Spor yapmayı düşünen, isteyen tüm arkadaşlarıma kesinlikle tavsiye ederim!


Diyete uymak ve spor bu işin temel taşları. Bir de yapmamız ve yapmamamız gereken şeyler var.
  • Her gün mutlaka 8-10 bardak su için. Özellikle yemeklerden 15 dakika önce içtiğiniz bir bardak su midenizi şişiriyor ve yemek sırasında daha hızlı doymanızı sağlıyor.
  • Doktorunuzun size verdiği diyet listesine tamamen uyun ve asla öğün atlamayın.
  • Bir başkasının diyeti size uymayabilir. Herkesin metabolizması, sağlık değerleri farklıdır. En iyi sonucu alabilmek için bir doktora başvurun.
  • Yavaş yavaş, iyice çiğneyerek yemek yiyin.
  • Yemek yerken yemeğinizin tadına, kokusuna, görüntüsüne odaklanın. Bilimsel verilere göre yemek yerken başka bir işle uğraşan insanlar (ör: tv izlemek, gazete okumak) çok daha çabuk acıkıyorlar. Yemek yerken farkındalığınız açık olmalı, yediğiniz her lokmayı sadece mideniz değil, damağınız ve beyniniz de yaşamalı :)
  • Akşam saat 7 den sonra yemek yememeye özen gösterin. Metabolizma bu saatten sonra artık yavaşlıyor. Akşam saatlerinde meyveniz veya doktorunuzun tavsiye ettiği yiyecek dışında başka bir şey yemeyin.
  • Bir davete gittiğinizde yememek imkansız biliyorum. Ama bunu planlayabilirsiniz. Daha çok tuzlulardan ve yarım dilim tercih edin. Bu davet öncesinde ve sonrasında da evinizde çorba ve sebze gibi hafif şeyler yiyerek dengelemeye çalışın. Hayat hep sıkarak geçmez arada sırada da olsa bu tarz günler olacaktır. Çok sıklaştırmadan kendinizi ara sıra rahat bırakın.
  • Alışverişe mutlaka tok karnına çıkın. Ayrıca alışveriş yapmadan önce bir liste hazırlayarak, gereksiz şeyleri almaktan kurtulabilirsiniz. Evet çocuklar için alınan abur cuburlar var ama unutmayın onlar çocuklar için :)))
  • Bir sonraki öğünde ne yiyeceğinizi mutlaka planlayın. Acıktığınız anda bir şeyler hazırlamak sizi yanlış beslenmeye yöneltebilir.
  • Yiyeceğiniz kadar yemeği tabağınıza alın ve onunda doyacağınızı kendinize kabul ettirin. Tabaktaki yemek bittiğinde tencereye uzanmayın! Biraz bekleyin doyacaksınız :) Olmadı salataya hucum :)
  • Ölçülere uyun! 1 kibrit kutusu kadar peynir diyorsa o kadar yiyin, yada 1 kepçe çorba diyorsa en büyük boy kepçeyi aramayın! Bu ölçüler sizin için unutmayın :)
  • Kimse görmeden yediğiniz abur cuburlar da kilo yapıyor, beyaz çikolata da! Siz diyeti kendiniz için yapıyorsunuz unutmayın! Eşinizi, doktorunuzu kandırabilirsiniz, ama onların sizin yemekleriniz ile ilgili kanmaya ihtiyaçları yok! Kendinizi kandırmayın :))
  • Çok sevdiğiniz bir tattan bir parçada yeseniz, hepsini de yeseniz ağzınızda kalan tat ve süresi aynı! Bu yüzden az yemeyi tercih edin, nefsinizi tatmin edip bırakın!

En önemlisi kendinize inanın, vaz geçmeyin, dayanamayıp yediğiniz bir an olunca umutsuzluğa düşmeden devam edin ve kendinize diyet olsun diye hep sıkıcı yemekler pişirmeyin, bu ay beni izleyin hem diyet, hem lezzetli yemekler yiyin :))))

Sevgiler...

6 yorum:

birtutamkekik dedi ki...

takipteyim tatlımm:)
hadi bakalım ...
hayırlı seneler...

pembe kekik dedi ki...

Başarılar dilerim.Ben üç sene önce 11 kg.verdim ve üzerine hiç kg.almadım.Çünkü her şey yeniyor.Sabır gerekiyor ve kg verişi durdu mu hareketi artırmak gerekiyor.Spor yapamamıştım ama yürüyüş yapmıştım.Sana da başarılar.

ihlamurcum dedi ki...

Blog yazmanın en tehlike tarafı galiba kilo almak.Benim felsefem 1 yudumda aynı, 1 kg yemekte aynı.
Ben hep bir yudum tadıp bırakabilenlerdenim.
Sizde başarmışsınız ve eminim kiloları geride almazsınız.Spor yaşam felsefesi oldu mu, herşey harika oluyor.
Başarılarınızın devamı dileğiyle.

sevda dedi ki...

hadi bakalım kolay gelsin canım.başarman dileğiyle öpüyorum.

Daçe dedi ki...

kızlar demişsin ama erkek okuyucuların da var lütfen!!!1

Ayşe'nin Mutfağı dedi ki...

Merhaba inş güzel sonuçlar almanızı diliyorum bende B Fit'e bende gidiyorum. kilo vermeye başladım daha önce 2 yıl önce gene gitmiştim kilo verdim ve hiç almadım kilomu korudum

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...