5 Aralık 2011 Pazartesi

Siyah İnci


Hepinize harika bir hafta dilerim...

Bu gün ki tarifim yine eşimin doğum günü masasından. Sizlerinde davet masalarınızda kolayca hazırlayabileceğiniz, bence çok şık bir sunum. Biz yemeye kıyamadık :))


Malzemeler

2-3 adet havuç
1 çay kaşığı kimyon
1 diş sarımsak
1 tatlı kaşığı soya sosu
Zeytinyağı
Tuz
2 yaprak ice-berg
Rendelenmiş kaşar peyniri
1 adet siyah zeytin

Havuçları temizleyip, çok ince ve uzun olarak jullien doğruyoruz. Bir karıştırma kabına alıp, üzerine tuz ekip  elimizle yavaşça ovuyoruz. 10-15 dakika bekledikten sonra havuçları avcumuzla sıkıp suyunu döküyoruz. Hazırladığımız salatamıza kimyon, dövülmüş sarımsak, soya sosu ve zeytinyağı ekliyoruz.

2 adet ice-berg yaprağını dikkatlice yırtmadan ayırıyoruz. Salatayı ortasına yerleştirmeden önce şekli için bir deneme yapın. Gerekirse yaprakları elinizle kopararak şekli verin.

Ice-berg yapraklarından birini tabağa koyuyoruz ve üzerine salatayı bir çatal veya el yardımıyla yuvarlayarak koyuyoruz. Kenarlarına rendelenmiş kaşarları resimdeki gibi diziyoruz.

Diğer ice-berg yaprağını da ucu alttakinin altına girecek şekilde üst kapak olarak yerleştiriyoruz. Son olarak ortasına bir adet siyah zeytin koyarak salatamızı tamamlıyoruz.

Afiyetle...


13 yorum:

Unknown dedi ki...

Canim inci gibi !:)) Esimin dogum günü menüsünde gözüme çarpmisti zaten ve çok begenmistim. Kimyon ayri bir lezzet katmistir eminim. Nefis ötesi olmus. kasar peynir yerine ben kereviz sanmistim :) Ellerin dert görmezsin canim

Unknown dedi ki...

Çok cici hakikaten,yemeye kıyılamayacak kadar hoş :)
Ama dayanlımayacak kadar da lezzetli gözüküyor.:)
Eşine sağlıklı,huzurlu ve birlikte yaşayacağınız nice nice yıllar diliyorum..
Sevgilerimle..

Gülcan dedi ki...

çok şık lezzetli ve kolay ellerinize sağlık.

kalpkurabiye dedi ki...

egzotik bir salata olmuş:))
ellerine sağlık canımm:)
sevgiler..

Unknown dedi ki...

Canımmmmm evet ben buna bayılmıştım
ellerine sağlık öpüyorum.

YeMeK vAkTi dedi ki...

Bişi dicem:)Görüntü muhteşem ama ben havuçları öyle ince uzun hayatta doğrayamam.Spagetti yapsak domates sosu olmamı onun yerine :))
Ellerine sağlık

Sevgiler,

ihlamurcum dedi ki...

Müthiş birsunum, elinize sağlık

mutfagabuyrun dedi ki...

nerdeyse bozmadan sehpada dursun diyecem canım.harika bir sunum olmuş.ellerine sağlık.sevgiler.

sarımutfak-hande dedi ki...

vayyy çok değişik ve güzel ismide cuk oturmuş
ellerine sağlık canım

Unknown dedi ki...

Haklısın canım insan kıyamaz yemeye bunu..
Ellerine sağlık çok güzel görünüyor.
Öpüyorum canım

çeşnici Handan dedi ki...

Çok şık bir sunum harika olmuş çok beğendim ellerine sağlık canım.

Unknown dedi ki...

Cokkkk güzellll,,,, fikrinize, ellerinize saglik.... Sevgilerimle,

pembe kekik dedi ki...

İsmi de çok yakışmış.Ellerine sağlık.Çok güzel görünüyor.Eşin çok şanslı:)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...