11 Temmuz 2011 Pazartesi

Dondurma



Evde mis gibi taze ve hijyenik dondurma yapmak istemeyen var mı ? :))))) Bu tarif yine bizim minik cheften :) Tayfun internete girmiş, araştırmış bulmuş. Anne yapalım mı dedi ve yaptık. Daha doğrusu kendisi yaptı.

Hem çocuğunuzla beraber yapabileceğiniz, hem de gönül rahatlığıyla yiyebileceğiniz bir dondurma. Tadı da aynı Atatürk Orman Çiftliği dondurması gibi :))) Kesin deneyin!



Malzemeler (yaklaşık 1 lt dondurma için)

1 litre süt
1 su bardağı toz şeker
1 su bardağı krema
1 çorba kaşığı salep
1 paket vanilya

Öncelikle sütü bir tencereye alıp 10 dakika kaynatıyoruz. Sonra süte şeker ve salebi ekleyip, karıştırarak 15 dakika pişiriyoruz.

Daha sonra krema ve vanilyayı da ekleyip, 5 dakika daha pişiriyoruz. Altını kapatıp, oda sıcaklığına gelene kadar bekliyoruz.

Dondurmamızı istediğimiz kalıplara koyup buzluğa atıyoruz. Ben Migros'tan dondurma yapmak için özel kalıp almıştım. İçlerine dondurmayı koyup çubuklu kısmını batırıyorsunuz, sonra donunca resimde Tayfun'un yediği gibi bir dondurma oluyor.

Benim dondurmalarım kalıpları küçük olduğu için 2-3 saat içinde dondu ama büyük bir kapta donduracaksanız 1 gün beklemekte yarar var.

Afiyetle...



2 yorum:

mutfagabuyrun dedi ki...

ben pek dondurma yemiyor ama yiyenler için ewde yapmak en güzeli bence.ellerine sağlık cnaım.afiyet bal olsun.öpüyorum.

Unknown dedi ki...

Ohhh yarasın yakışıklıya..
Afiyetler olsun.
Ellerine sağlık canım
Öpüyorum.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...