14 Aralık 2011 Çarşamba

Kristal Meyveler


Herkese merhaba...

Bu gün sizlere yılbaşı sofralarınıza çok yakışacağını düşündüğüm bir meyve tabağı hazırladım. Hem kolay, hem de çok şık bir sunum.


Malzemeler

İstediğiniz meyveler; ben yeşil elma, kırmızı elma, kırmızı erik ve üzüm tercih ettim.
1 adet yumurtanın beyazı
Toz şeker

Meyvelerimizi yıkayıp kuruluyoruz. Yumurtanın beyazını iyice çırpıp, bir fırça yardımı ile meyvemizin üzerine çok ince olacak şekilde sürüyoruz. Çok ince sürmeniz gerçekten önemli, yoksa kurumayıp bir noktada birikiyor ve yerken ağzınıza yumurta tadı geliyor. Ama eğer ince bir tabaka sürerseniz kesinlikle ağzınıza yumurta tadı gelmez.

Meyvemize yumurta beyazını sürdükten sonra üzerine bir kaşıkla toz şeker dökerek kaplıyoruz.


Tüm meyveleri tek tek bu şekilde kapladıktan sonra yağlı kağıdın üzerine koyup 3 saat kurumasını bekliyoruz.


Meyvelerimiz kuruyunca güzel bir şekilde tabağa dizdikten sonra servis yapabilirsiniz.


Not: Elma, armut, erik bu iş için çok uygun. Üzüm biraz uğraştırıcı oluyor. Portakal, mandalina ile yapacaksanız soymadan kabuğuna yapın, dilimlerine ayırıp yaptığınızda aynı görüntüyü vermiyor.

Afiyetle...

7 yorum:

Unknown dedi ki...

Canım süperler bende çokkk eskiden
yapardım bak aklıma geldi şimdi ellerine sağlık öpüyorum.

caferengigül dedi ki...

Çok şık bir sunum,ellerinize sağlık.

marifet ellerimizde dedi ki...

HULYA SENIN SU SUNUM MESELENE BAYILIYORUM..ANCAK BASKA KATEGORI AC SIK SUNUMLAR DIYE ....DAHA COK SEY OGRET BIZE.ELLERINE SAGLIK CANIM BENIM

marifet ellerimizde dedi ki...

ASKIM ZATEN DEKORASYON DEMISSIN..BEN SIK SNUMU ARADIM.PARDON CANIM ARKADASIM:)))))))

pembe kekik dedi ki...

Ellerine sağlık,çok şık görünüyor.Yılbaşı sofrasında A-Z'ye sunum çok önemli.Gerçi tüm davet sofralarında önemli ama burada koskoca bir yıla hoş geldin diyeceğiz:)Sevgiler.

mutfagabuyrun dedi ki...

ayy canım yaaa.döktürmüşsn resmen.bayıldım doğrusu.ben yemeye bile kıyamam sanırım.ellerine sağlık canım.sevgiler.

Unknown dedi ki...

İlk kez gördüm ben yaa..:))
Süper fikir ama..:))
Ellerine sağlık canım

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...