19 Ekim 2011 Çarşamba

Acı Biber Turşusu

Herkese merhaba..

Şu acı biberi bir yiyen pişman, bir de yemeyen :))) Yana yana yiyoruz :))

Sevgili annem ve babam emekli olduktan sonra Anamur'daki yazlığımıza taşındılar. Yaz tatilinin sonlarına doğru minik bahçesinde yetiştirdiği bu acı biberleri bize yollamıştı. Bende onlardan turşu yaptım, şimdi yana yana yiyoruz :)


Malzemeler
250 gr acı biber
4-5 diş sarımsak
1 yemek kaşığı kaya tuzu
Üzerini kapatacak kadar sirke

Öncelikle biberleri resimdeki gibi bir çatalla deliyoruz. Bu işlem sırasında mutlaka elinize bir eldiven giyin. Çünkü acı yıkasanız bile geçmiyor ve elinizi gözünüze sürerseniz çok fena yanıyor.

Tüm biberleri bu şekilde hazırladıktan sonra cam bir kavanoza koyuyoruz. İçine tuzunu ve 4-5 diş sarımsağı da temizleyip ekliyoruz. Üzerini kapatacak kadar da sirke koyuyoruz. Ben bunun için evde karışık meyveler ile kendi yaptığımız sirkeyi kullandım. Tamamen sirke koymamın amacı da hem uzun dayanması hem de kendi sirkemizin tadının piyasadakilere göre çok daha güzel bir tat vermesi.

Kavanoza gereken tüm malzemeleri koyduktan sonra, biberlerin su üstüne çıkmaması için bir ağırlık koymanız gerekiyor. Ben plastik bir yoğurt kapağını bir tarafından ortasına kadar kesip, kıvırarak kavanoza soktum ve kavanozun içinde açarak biberlerin tamamını örtmesini sağladım.

Acı biber turşumuz artık hazır. Yenebilmesi için yaklaşık bir ay geçmesi gerekiyor. Arada sırada tadını kontrol ederek olup olmadığına bakabilirsiniz.

Afiyetle...

7 yorum:

Unknown dedi ki...

Canım acı yediğim zaman dudaklarım kabarır yiyemem ama yiyenlere imrenirim afiyet olsun size öpüyo
rum.

Şirince Tatlar dedi ki...

eşimde yana yana yiyor:))ben pek sevmem ama sadece kısırla yiyorum..ellerine sağlık

Gülcan dedi ki...

ELLERİNİZE SAĞLIK ÇOK SEVERİM AMA ÇOK ACILARINI YİYEMİYORUM.

pembe kekik dedi ki...

Ben bayılırım tahmin edeceğin üzere.Ellerine sağlık canım.

Unknown dedi ki...

Ahhh nasıl severim ama eşim sevmiyor hiç..((
Kendime kadar azıcık yaptım bende..
Elleirne sağlık canım..

Limon çiçekleri dedi ki...

Olsun,yanalımda yiyelimde.Acı her daim favorimdir...Sevgilerimle.

Adsız dedi ki...

bayılırım acı biber turşusuna ama bu senin yaptığının çok farklı bir lezzeti var.sirkesinden olsa gerek..gerçekten bi yiyen bide yemeyen pişman ellerine sağlık valla süperdi..arzu yüksel:))

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...