25 Nisan 2011 Pazartesi

Afyon Lokumu


Yumuşacık bu tatlı bol hindistan cevizli ve yemeye doyulmayan bir tat!

Malzemeler
1 litre süt
4 kahve fincanı un (160gr)
1 su bardağı şeker (200 gr)
1 çorba kaşığı damla sakızı macunu veya 1 paket vanilya
25 gr tuzsuz tereyağı
1 paket kremşanti
Kremşanti için 1 su bardağı soğuk süt
200 gr hindistan cevizi
Ceviz

1 paket kremşantiyi 1 su bardağı soğuk süt ile çırpıp, buzdolabına soğuması için bırakıyoruz.

Süt, un ve şekeri bir tencerede karıştırarak muhallebi yapıyoruz. Muhallebimizin inmesine yakın damla sakızı macununu ekliyoruz. Altını kapattıktan sonra yağını da koyup yaklaşık 5 dk mikserle çırpıyoruz.

Büyük bir fırın tepsisinin içine önce hindistan cevizlerini yayıyoruz. Üzerine muhallebiyi döküyoruz. Muhallebinin üzerine hazırladığımız kremşantiyi yayıp, en üste de kırılmış ceviz serpiyoruz.

Bu şekilde buzdolabında bir gece bekletmemiz gerekiyor.

Ertesi gün, yaklaşık 10 cm arayla dilimleyip, rulo yapıyoruz. Servis tabağına alırken rulolarınız bozulursa endişelenmeyin. Biraz hindistan cevizine bulayıp elinizle hemen şekil verebilirsiniz.

Çok hafif ve nefis bir tatlı oluyor, kesinlikle tavsiye ederim :)

Afiyetle...


7 yorum:

mutfagabuyrun dedi ki...

bende bu tarifi tavukgöğsü muhallebiyle yapıyorum .öylede güzel oluyor canım.anneciinin ellerine sağlık canım .harika olmuş.sevgiler.

Aycan dedi ki...

Ben bu tatlıyı hiç beceremiyorum nedense.Ama pes etmeyeceğim.

Nefissss görünüyor valla.Ellerinize sağlık.Sevgilerimle

Unknown dedi ki...

Canım gerçekten lokum olmuş bu..
Nasıl canım çekti anlatamam.
Ellerine sağlık
Öpüyorum.

Unknown dedi ki...

Canım bayılırım olsada yesem neyse sen benim için yersin ellerine sağlık öpüyorum.

Unknown dedi ki...

ÇOK GÜZEL GÖRÜNÜYOR.KREM ŞANTİLİ LZZETKERİ ÇOK SEVİYORUM.ELLERİNE SAĞLIK CANIM..
SEVGİLERİMLE..

YeMeK vAkTi dedi ki...

Ellerinize sağlık çok severim gerçekten hafif ve çok lezzetli bir tatlı

sarımutfak-hande dedi ki...

ellerine sağlık çok güzel olmuş canım
sıcacık sevgilerimle

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...