21 Şubat 2012 Salı

Mini Pizza


Herkese merhaba...

Geçen hafta cuma günü bu tarifi tam paylaştım kiii blogun doğum günü olduğunu hatırladım :) O yüzden kaldırıp doğum günü mesajı yayınlamıştım. Yayında 5 dakika falan kaldığı için görmeyen çok arkadaşım olduğunu düşünüyor ve tekrar yayına sokuyorum :)

Malzemeler (yaklaşık 30 adet)

Hamuru için;
1 paket toz maya
2 su bardağı ılık su
2 tatlı kaşık toz şeker
2 yumurta (sarılarını ve beyazlarını ayırın)
1 su bardağı sıvı yağ
2 tatlı kaşığı tuz
Yaklaşık 5 su bardağı un (yedirerek ekleyin)

İç malzemesi için;
1 su bardağı lor peyniri
Maydanoz
Dereotu
1 kahve fincanı zeytin yağı
Tuz
Pul biber

Bir bardak ılık suyun içine mayayı ve şekeri ekleyip biraz kabarmasını bekliyoruz. Bir karıştırma kabına mayayı, diğer 1 su bardağı ılık suyu, yumurtaların beyazını, yağı, tuzu ve unu ekleyip yumuşak bir hamur oluncaya kadar yoğuruyoruz. Hamurumuzun üzerini nemli bir bezle kapatıp yaklaşık yarım saat mayalanması için bırakıyoruz. 

Bu sırada iç malzemesi için tüm malzemeleri karıştırıyoruz. Dilerseniz farklı bir kaç çeşit peynir de kullanabilirsiniz.

Hamurumuzun mayası gelince, hamurdan ceviz büyüklüğünde parçalar koparıp elimizde yuvarlıyoruz ve ortasına iç malzememizi koymak için parmağımızla hafifçe bastırarak yer açıyoruz. Tepsiye yağlı kağıt serip hazırladığımız parçaları koyuyoruz.

Yumurta sarılarını çırpıp hamurun kenar kısımlarına sürüyoruz. Hazırladığımız iç malzememizi de hamurun ortasına yerleştiriyoruz. Önceden 200 derecede ısıtılmış fırında yaklaşık 20 dakika pişiriyoruz.

Afiyetle...

7 yorum:

mutfagabuyrun dedi ki...

ben görmemiştim mesela canım.çok güzel görünüyorlar.peynirli olmasısa süper.ellerine sağlık.sevgiler.

bırtutamkekik dedi ki...

ellerine sağlık canımm..
aldımm bi tanecik:)
sevgilerimle..

canimçektipişirdim dedi ki...

cnm bende görmemiştim:))ellerine sağlık..

pembe kekik dedi ki...

Ellerine sağlık.Çok güzel görünüyor mini pizzaların.Sevgiler:)

anne eli gibi dedi ki...

ailecek her tür pizzayı mideye indiririz:)
ellerine sağlık canım..

Unknown dedi ki...

mini pizzacıklar tam çaylık.. ellerinize sağlık.. bloğunuzun 1. yaşıda kutlu olsun..

ihlamurcum dedi ki...

Ben bu minik pizzacıklara bayılıyorum, elinize sağlık

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...